the_rz![]() the_rz![]() تعداد ارسالي :728
عضويت :1 /3 /1396
تشکر :818
تشکر شده :926
سن :19
|
منطق های عجیب و چرت GTA V - 2نقل قول از saampلنتییییی Gta sa مال 16 سال پیشه میفهمی؟؟! 16 سال پیش:||||| عه نمودی مارو اه :| |
شنبه 15 آذر 1399 - 10:13
![]() |
shahin_gtr![]() shahin_gtr![]() تعداد ارسالي :955
عضويت :20 /11 /1397
تشکر :722
تشکر شده :1730
محل زندگي :Paradise City
سن :20
|
منطق های عجیب و چرت GTA V - 2نقل قول از saamp نمیدونم باید بخندم یا گریه کنم :| بازیه مال 20 سال پیشه چجوری این حرفو میزنی وقتی این حرفو باید بزنی که نسخه جدید تری از اون سری وجود نداشته باشه. الان انتقاد از وی قابل هضمه چون نسخه VI هنوز نیومده. اگه توجه کنی اون باگا توی نسخه های جدید تر رفع شده. باگ های سن اندریاس توی وی و حتی همون ایوی برطرف شده هعی... ![]() |
شنبه 15 آذر 1399 - 11:35
![]() |
ctrl-w![]() ctrl-w![]() تعداد ارسالي :455
عضويت :5 /6 /1399
تشکر :1026
تشکر شده :949
محل زندگي :بهشهر
سن :18
|
منطق های عجیب و چرت GTA V - 2ببینین اینکه میگین چرا مشت میزنیم از ماشین دود میاد بیرون به نظرم ربطی به ۱۰ سال و بیست سال نداره ؛ مشکل از یه عنصر مهم به نام "حجم بازی" هست. Gta sa تو نسخه بتا کلی مراحل و بخش های متفاوت و جزیره و اینا داشت اما اومدن همشونو تو نسخه اصلی حذف کردن چون حجم بازی برای سال ۲۰۰۴ کمی بیش از حد معمولی و نرمال بود. الان اگه بخوام اصولی بهتون مساله رو توضیح بدم اینجوریه که اینا میان به ماشین ها یه عدد میدن مثلا عدد ۲۲ ؛ بعد میان میگن هر وق یه تیر به ماشین خورد این عدد یکی ازش کم شه مثلا بشه ۲۱ ؛ و همینطور میگن اگه این عدد کمتر از ۱۶ شد ماشین ازش دود بلند شه یا میگن اگه عدد کمتر از ۸ شد ماشین دود سیاه ازش بلند شه و اگه عدد صفر شد ماشین منفجر شه دقیقا همین قضیه تیر خوردن رو با مشت هم اومدن پیاده سازی کردن ینی گفتن هر وق ماشین یه مشت خورد از اون عدد یکی کم شه. حالا این وسط سوال پیش میاد که آقا چرا اینا نیومدن بگن هر وق ماشین یه مشت بهش برخورد کرد ؛ یخورده بدنش فرو بره ؟ یا مثلا اون تیکه که مشت خورد رنگش یکم تغییر کنه ؟ جواب خیلی ساده ای هم داره ؛ بخاطر اینه که اگه میخواستن این کار رو بکنن برای هر ماشین باید حد اقل ۵۰ مگابایت فضا اختصاص میدادن چون باید حد اقل ۱۰۰۰ انیمیشن مختلف رو اختصاص میدادن واسش و همین باعث بالا رفتن حجم میشد و همچنین وقت زیادی رو هم میگرفت؛ برای همین اومدن قضیه رو خیلی ساده کردن و از همون روش عدد که گفتم استفاده کردن. و از اونجایی که صنعت گیم پیشرفت کرد و همچنین نرم افزار های بازیسازی پیشرفت کرد و کسی دیگه حجم و فضای مورد نیاز بازی واسش مهم نبود ؛ اومدن این امکان رو در gta v یا gta iv پیاده سازی کردن.
به سنگ چشمی نا مردم زوال پرست ...
|
شنبه 15 آذر 1399 - 13:49
![]()
|
the_rz![]() the_rz![]() تعداد ارسالي :728
عضويت :1 /3 /1396
تشکر :818
تشکر شده :926
سن :19
|
منطق های عجیب و چرت GTA V - 2نقل قول از amirhesam-khدرشته تو فایل handling.cfg پوشه data بازی قسمت مشخصات ماشین یجا هست مربوط به دمیج ماشینه یا همون جونشو اینا که واسه تانک 0 ینی هیچوقت منفجر نمیشه و واسه ماشینای سنگین 10 یا اینا و هرچی عدد بیشتر باشه جون ماشین کمتره بعد تو فایل weapon.dat تو قسمت مشخصات اسلحه ها که مشت هم جزوشونه:| تو یجا میزان خسارتی که وارد میکنرو مشخص کرده مثلا colt 25 و Deagle 100 یا ak47 حدود 30 تا خسارت یا دمیج به شخص یا وسیله نقلیه وارد میکنه اینجا واسه مشت فک کنم اگه اشتباه نکنم 10عه ینی با ده تا مشت میتونی ینفرو بکشی با پنجاه تا میتونی یه ماشینو منفجر کنی اینجوریه |
شنبه 15 آذر 1399 - 15:27
![]()
|
shahin_gtr![]() shahin_gtr![]() تعداد ارسالي :955
عضويت :20 /11 /1397
تشکر :722
تشکر شده :1730
محل زندگي :Paradise City
سن :20
|
منطق های عجیب و چرت GTA V - 2نقل قول از amirhesam-kh تا بخشی از حرفات موافقم ولی با این حرفت که میگی ربطی به زمان نداره مخالفم امکانات و ابزار های اسکریپت نویسی توی زمان های مختلف یکی نیست. امکاناتی که توی سال 2020 وجود داره توی سال 2000 وجود نداشت موتور های گرافیکی اون زمان به قدرت موتور های گرافیکی الان نبودن هارد دیسک های بیست سال پیش شاید در حد 20 تا 30 گیگ فضا داشتن ولی امروزه بیشتر از 2 ترابایت فضا دارن. نمیشه تصور کرد که فورزا هورایزن 4 که فایل های فوق فشردش روی هم در حدود 70 گیگ جا میگیرن اون زمان ساخته میشد. اون زمان یه بازیی که گرافیکش جوری باشه که به واقعیت تا حدودی نزدیک تر باشه و داستان جالبی داشته باشه و همینطورم حجمش مناسب باشه هم برای ذخیره سازی هم نصب و دانلود ( بخوای با دیال آپ یه صفحه گوگل باز کنی کلی طول میکشه چه برسه بخوای دانلود کنی. احتمالا یه دو ساعت باید برای دانلود 100 مگ صبر کنی :) قابل تحسین بود که GTA SA اون زمان همه رو شگفت زده کرد. الانه مردم براشون فرق نمیکنه حجم چقدر باشه فقط این براشون مهمه که گرافیک بازی فول 5K باشه با گیم پلی خیلی خفن و بدون هیچ باگی. الان بخوای بازیای اون زمانو مسخره کنی و بگی افتضاح بوده بنظرم کار اشتباهیه و باید از دید واقع گرایانه به مسئله نگاه کرد. اینو گفتم و بازم میگم... تا وقتی که نسخه جدید تری از سری بازی مورد نظرتون مثلا GTA هست پس نباید نسخه های قبلی رو مورد انتقاد قرار بدی مگر اینکه کل پایه اون بازی با نسخه جدیدش فرق داشته باشه. ایرادات GTA 1 و GTA 2 توی GTA III و GTA VC حل شده (به علاوه اینکه ویژگی های خوبشون هم انتقال پیدا میکنه و یا چیز های جدید تری اضافه میشه به نسخه بعد). بعد به GTA SA. بعد به GTA IV و الانم GTA V. الان نمیشه نسخه GTA SA رو مورد انتقاد قرار داد و باید نسخه جدید اون سری که GTA V هست رو مورد تحلیل و بررسی و نقد قرار داد همونطور که باید بازی رو بعد از اپدیت شدن بررسی کرد. حالم از اون دسته از افراد هم که میان GTA IV رو مورد نقد قرار میدن و میگن بدترین نسخه این سری بوده به شدت بهم میخوره. میگن کلی باگ گرافیکی داره و فلان و بهمان. ولی خودم رفتم بازی رو با اخرین اپدیتش نصب کردم پشیمون که نشدم هیچی! عاشقشم شدم! ![]() |
شنبه 15 آذر 1399 - 20:37
![]() |
ctrl-w![]() ctrl-w![]() تعداد ارسالي :455
عضويت :5 /6 /1399
تشکر :1026
تشکر شده :949
محل زندگي :بهشهر
سن :18
|
منطق های عجیب و چرت GTA V - 2خب آره منم دقیقا میخواستم به بحث گیم انجین ها (موتور بازی سازی) اشاره کنم ولی گفتم شاید کسی مفهوم حرفمو نفهمه و سر در نیاره از اینجور چیزا و واقعا اون موقع موتور ها پیشرفته نبودن و قطعا تری دی مکس الان با اون موقع فرق میکنه و مدلسازا نمیتونستن چیزای چندان شاخ و حرفه ای بسازن , ولی اینکه میگی اسکریپت نویسی واس اون زمان ضعیف تر بوده درست هست اما ن برای این مورد ! ینی درسته شاید تو اون زمان سی پلاس پلاس و... مثل الان امکانات نداشت ,اما در این زمینه که وقتی ماشین یه مشت میخوره یخورده بدنش فرو بره قطعا کم نمیاورد و بازم برای این کار خوب بود اما بازم میرسیم به موضوعی که هر دومون بهش اشاره کردیم که اونم حجم بازی هست , قطعا اگه میخواستن چنین سیستمی طراحی کنن باید حجم قابل توجهی رو برای gta sa در نظر میگرفتن که برای یه بازی در سال 2004 و بقول خودت هارد های 30 گیگابایتی زیاد بهینه نبود و همونطور که گفتم در نسخه جدیدتر این کار رو انجام دادن چون دیگه کسی واسش حجم بازی مهم نیست . موفق باشید .
به سنگ چشمی نا مردم زوال پرست ...
|
یکشنبه 16 آذر 1399 - 00:35
![]()
|
mstreza![]() mstreza![]() تعداد ارسالي :29
عضويت :8 /11 /1395
تشکر :5
تشکر شده :17
محل زندگي :مرودشت
سن :13
|
منطق های عجیب و چرت GTA V - 2
خب منم یه نظرایی بدم درباره حرف امیررضا که لطف کرد قدرت اسلحه ها و اینارو گفت باید بگم که بله درسته , یه چیت هم برای قوی تر شدن مشت داریم فکر کنم aiveq بود یادم نیست . و اینکه چرا سال 2004 نیومدن اون مشکل مشت زدن به ماشین رو حل کنن... خب ببینید فرض کنید شما الان میخواید یه بازی بسازید . داستان اولیه تو ذهنتونه و همه چیزاش اوکیه . شما بازیو میسازید و منتشر میکنید . بعد از یه مدت میبینید که همه میگن چرا فلان کارو نکردی و بعضیا میگن ایده ی خوبیه . خب قطعا شما نمیتونی هم حرف گروه اولو گوش بدی . پس برای همین یه ایده رسید نسخه بعدی رو بسازن و چند سال طول کشید و نسخه خوبی هم از اب در اومد (منظورم وی هست . ای وی رو بازی نکردم که نظر بدم) حالا سال 2004 حافظه ی پیسی ها کم بوده و اینا به کنار . مسئله اینه که من مطمئنم بعد از ساخت این ایده ی مشت زدن به ماشین برای فرورفتن اجزاش رو به ذهنشون رسیده . اون زمان (2004) موتور های بازی سازی خیلی قوی نبوده . مثلا بازی کانتر استریک 1.6 یا هالف لایف رو در نظر بگیرید . دقیقا 5 سال اختلاف دارن و هردو هم به عنوان بازی های تاریخی شناخته میشن . چون در سال های 2000 تا 2004 تکنولوژی داشت پیشرفت میکرد و همین باعث میشد که این بازیا یه چیزی تازه حساب بشن نمیدونم منظورمو واضح میرسونم یا نه ولی اگر توضیحی خواستید میگم به نظرم اگر یه نفر بخواد سری های جی تی ای رو شروع و بازی کنه باید از gta 3 و وایس سیتی شروع کنه اولین نسخه gta رو بازی کردم و اصلا خوشم نیومد . نمیخوام بگم که چون من اینطوری میگم این بازی افتضاحه ولی خب من ازش خوشم نیومد (منظورم نسخه اول gta هست) و به نظرم الان هرکی سیستم ضعیف داره و بخواد یه بازی هیجان انگیزی داشته باشه gta sa بهترین گزینس . داستان مناسب . گرافیک خوب (قابل ارتقا) . صداگزاری درجه یک و کلی چیزای مثبت دیگه از جمله " راز ها " که من خودم الان 2 3 ساله زدم تو کار راز پیدا کردن و شما میتونید راز هامو ببینید . دیگه این پست رو میدم یه چن تا چیز هم اضافه کنم به نظرم عجیب ترین راز های جی تی ای سن اندرس ایناس : 1-پاگنده 2-پیگزی (اثبات شده . مدرکش هست) 3-فضایی ها در بازی 4-تایم تراول (سفر در زمان) 5-لیدر فیس !!!! به شخصه میتونم بگم لیدرفیس هست داخل بازی ولی خب نمیشه اسکینش رو دید (مدرکش رو هم دارم) و اما دروغین ترین راز ها : 1-مرد ماسک دار (به زودی بررسیش میکنم) 2-مرد پروانه ای (اینم بررسی میکنم) 3- و دروغین ترین راز ممکن در بازی : اسلندرمن !!! |
دوشنبه 17 آذر 1399 - 11:26
![]() |
shahin_gtr![]() shahin_gtr![]() تعداد ارسالي :955
عضويت :20 /11 /1397
تشکر :722
تشکر شده :1730
محل زندگي :Paradise City
سن :20
|
منطق های عجیب و چرت GTA V - 2راز های GTA رو توی این تاپیک قرار دهید. http://zargames.ir/Forum/Post/990 برای جلوگیری از اسپم +قفل ![]() |
دوشنبه 17 آذر 1399 - 14:54
![]() |